Selasa, 5 April 2011

Sukan Tahunan kali ke-19

03 April 2011 - Inilah detik yang ditunggu-tunggu. Temasya Sukan SERI kali yang ke-19 telah diadakan dengan jayanya pada hari Ahad yang lalu. Temasya sukan ini telah dirasmikan oleh Tn Hj Muhamed Nasa bin Kurdi (gambar) selaku Ketua Penolong Pengarah Bahagian Pendidikan Jabatan Agama Islam Negeri Perak (JAIP).

Acara yang bermula pada pukul 8.30 pagi ini dimulakan dengan perbarisan oleh pelajar-pelajar tahap 2. Setelah selesai perbarisan, murid- murid yang masih berada di dalam kedudukan perbarisan bersedia untuk menyanyikan lagu Asmaul Husna, lagu Negaraku, lagu ABIM, lagu Sekolah dan membacakan ikrar sukan. Acara perbarisan ini telah dimenangi oleh rumah hijau. Manakala tempat kedua pula rumah merah dan diikuti oleh rumah jingga selaku tempat yang ketiga.

Pelbagai acara sukaneka untuk murid Pra dan juga acara balapan untuk murid SERI telah diadakan. Acara sukan yang meriah ini dijalankan dengan dibantu oleh sukarelawan.

Pada sukan tahunan kali ini, terdapat 6 buah rumah sukan iaitu rumah merah, ungu, biru, hijau, kuning dan jingga. Johan keseluruhan bagi temasya sukan kali ini ialah rumah kuning dan diikuti oleh rumah biru ditempat yang kedua, rumah hijau ditempat yang ketiga, rumah ungu ditempat yang keempat, rumah jingga ditempat yang kelima. Manakal rumah yang mendapat tempat yang terakhir ialah rumah merah.

Setelah selesai acara sukaneka, acara penyampaian hadiah pula menyusul. Acara penyampaian hadiah ini disempurnakan oleh tetamu-tetamu kehormat dan juga Guru Besar SERI sendiri. Majlis yang bermula pada pukul 8.30 pagi ini berakhir pada pukul 12.00 tengahari.

Pihak sekolah amat berterima kasih kepada ibubapa dan dan semua yang membantu menjayakan acara sukan tahunan kali ini dan juga semua yang bergotong-royong mengemaskam peralatan yang digunakan selepas selesai acara sukan ini.

Gambar-gambar sekitar Temasya Sukan




Tiada ulasan:

Catat Ulasan