Selasa, 5 April 2011

Sambutan Maulidur Rasul 1432H

14 Feb 2011 - Bersempena dengan Hari Maulidur Rasul pada 12 RabiulAwal 1432H, pihak sekolah telah mengadakan satu sambutan menyambut Maulidur Rasul. Seawal jam 9.00 pagi murid-murid telah berarak mengikut kelas masing-masing dengan membawa sepanduk yangtelah dihias mengikut kreativiti.

Setelah selesai perarakan murid-murid berkumpul di padang sambil mendengar sepatah dua kata ucapan daripada Guru Besar. Pada pukul 9.30 murid-murid sedia untuk menikmati makanan pada waktu rehat.

Tepat pada pukul 10.00 pagi, setiap kelas telah dibekalkan dengan satu kertas yang mengandungi kisah-kisah Nabi Muhammad S.A.W. Murid-murid perlu mendengar kisah tersebut yang diceritakan oleh guru kelas masing-masing. Setelah selesai, pada pukul 11.00 pagi pula murid-murid perlu terlibat dengan pertandingan mewarna untuk tahap 1. Manakala untuk tahap 2 pula perlu melukis poster dengan tema yang telah diberikan.

Selepas itu, murid-murid dipersembahkan dengan sebuah nyanyian nasyid oleh kumpulan nasyid sekolah. Majlis ini tamat pada pukul 1.00 tengahari.

Gambar-gambar sekitar majlis sambutan.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan