Khamis, 20 Oktober 2011

Peperiksaan Akhir Tahun 2011 telah bermula!


Pada 17 hb Oktober 2011 yang lalu, bermulanya hari yang mendebarkan bagi seluruh warga SERI Al-Ummah, Ulu Chepor, kerana berlangsungnya Peperiksaan Akhir Tahun 2011, yang akan menguji kefahaman dan kebijaksaan murid-murid SERI Al-Ummah berdasarkan apa yang telah diajarkan oleh guru-guru mereka. Guru-guru juga turut berdebar memikirkan nasib murid-murid di bawah kelolaan mereka. Semuanya berdebar, termasuklah pihak pentadbiran.

Sebenarnya inilah dinamakan 'Gelombang Pendidikan dan Pengajaran' yang akan melanda semua sekolah dan IPT. Setiap keputusan yang diperolehi akan memberi kesan kepada seluruh institusi pendidikan terutama sekolah itu sendiri.

Dilema yang sering melanda guru-guru adalah kesediaan murid-murid mendengar, belajar, memahami di samping timbul rasa hormat kepada guru-guru mereka. Jika belajar sahaja, tetapi soal akhlak tidak diambil berat, itu akan menimbulkan kesan yang serius ke atas pihak-pihak yang terlibat termasuk ibubapa. Segalanya ini akan mempengaruhi status sekolah dan keputusan peperiksaan yang bakal keluar nanti.

Peperiksaan ini bermula dari 17 hb - 21 hb Oktober 2011. Harapan dan doa kami kepada seluruh warga SERI Al-Ummah dari Pra-Sekolah hinggalah Tahun 6, selamat berjaya di dunia dan di akhirat sana!

Kebijaksaan anda menjawab soalan yang diberi akan mempengaruhi masa depan anda!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan